fredag 8 februari 2008

Redan helg?!

Själv fick jag helg redan igår när VFU-dag no.3 avklarats men en bonusdag sitter inte fel, känns som lördag idag fast det bara är fredag!

VFU:n har gått jättebra, jag har haft jätteroligt, fått återse flera gamla elever och träffat många nya, hunnit vara med på en av träffarna i VVM-utbildningen som A-M höll i och mycket annat... Både gitarrspel , jazzhistoria och komposition har stått på schemat, för att bara nämna något!

När jag inte gjort praktik har det lästs, lyssnats, skrivits rytm-arr, repats inför spelningen nästa fredag, städats i garderober m.m. Dagarna bara går på något märkligt vis... Just den här veckan gick ovanligt snabbt, men det är bara skönt.

Längtar till nästa fredag. Spelning är alltid kul men bäst av allt är att sen, sen drar jag till Stockholm...

Jag åkte därifrån 9/1. Det är länge sen, grymt många veckor sen... Usch. Aldrig mer så länge, aldrig! Men det är nära nu, tack och lov. En helg och en vecka, som jag ska njuta av så gott det bara går! Ska ge mig på rytm-arr no.2 tror jag... Skriva ihop en hel liten serie kanske? Det är vansinnigt krångligt när man är ovan, att få det nerskrivet och få det att låta någorlunda, men roligt är det... Planera lektioner ska jag också. En riktig musikhelg kommer det bli, landar jag framför TV:n så lär det ju bli något musikrelaterat också, av det ena eller andra slaget... (Samba skulle jag vilja lära mig nångång!)

Inga kommentarer: