tisdag 27 maj 2008

En midsommarnattsdröm i C-dur

Jag har fastnat för den här, har haft den i huvudet till och från i flera dagar... Inget känt märke, inget dyrt, men bra mycket bättre än den jag har nu.

Min nuvarande har jag ju haft sen jag började, inser nu när jag räknar efter att det är femton år sen! Inte en enda gång har den varit in på service, och det börjar märkas rejält. Småsaker kan man justera själv i och med spelsätt men den skulle ärligt behöva en rejäl genomgång för att alls vara fortsatt duglig.

När vi spelar storbandsarr (där det egentligen inte finns någon flöjtstämma) med gubbarna så dubblar jag oftast 1:a trumpet/1:a altsax eller vandrar däremellan, och det är ju en sak. Att bidra med lite klar skärpa. När man spelar själv, med eller utan komp, och plötsligt blir soloinstrument låter det för taskigt...

Vill ha, vill ha!

Inga kommentarer: