onsdag 25 juni 2008

Happy Feet...eller Not!

Inte mina fötter inte...
Ge mig ett par den som har några över!

Det här är min högra, efter gårdagens morgonpromenad på 50 minuter.
Not-so-happy, as you can see.


Har nya skor som är väldigt sköna (och numera ingådda om någon undrar) men enligt mina fötter är det visst inte tillräckligt. Har ben/broskknölar bakpå hälen och de trivs inte med skor över huvudet taget som det verkar. Inte just nu. Har förvisso haft några par som jag kunnat gå hur långt som helst i utan att få skavsår men de har alltid varit totalt o-fotriktiga sånär som på bakkappan. Tyvärr.

Vet att jag borde se till att få eländet bortopererat eller nåt men den saken tar emot långt mer än vad hälen gör i skorna, blotta tanken på att någon ska hacka i mig... (Och nej, även om man kanske får bli sövd eller ges lugnande så gör det bara saken värre, aldrig i livet!)

Så, nu sitter jag här med en tiokrone-stor skinnfri fläck bakpå min fina hälknöl och gnäller istället. Finemang!

Känsliga läsare (tittare?) borde kanske ha varnats men hur...?
Gjorde åtminstone bilden liten, hoppas det innebar mindre obehag.


2 kommentarer:

Anonym sa...

ajajaj...

Lillstrumpa sa...

Raring, jag vet att tanken på operation eller liknande inte direkt lockar, men det gör väl inte tanken på att ha det på det där viset RESTEN AV LIVET heller? Jag ser inte fram emot mina lipom-borttagningar (när det nu blir) men jag vill ju inte ha kvar eländet heller.