måndag 16 juni 2008

Hardworking Princess


Hej och hå, idag har vi slitit kan jag lova!

Först åkte vi till stan med Marcus som skulle ha körlektion, lämnade av honom och fortsatte turnén till Ica Kvantum, Rusta, Willys, Jysk och Coop Forum. Midsommarmat i mängder, trädgårdsstolar och pannåer (på 25% rea) blev dagens inköp. På Coop "råkade" det bli en smörgåstårta också. (Bakad för tre dagar sen, men datumet gick ut idag och de ville bli av med den för ynka 50:- så...) Bilen var smockfull när vi åkte hem!

Väl hemma blev det en hastig lyx-lunch bestående av den mycket välsmakande smörgåstårtan, därefter drog mamma och jag vidare in till Husum. Hon skulle till sjukgymnasten, jag åkte till Brovägen och lassade bilen full med grejer. (Fullare än full, hade någon oförberedd öppnat bakdörren hade det rasat prylar över vederbörande.)

När mamma var klar bar det av hem igen, lastade ur lite grejer ur bagaget så pappa fick in gräsklipparen som skulle med upp till Vallen. Upp till Vallen som sagt, lasta ur grejer, hämta dammsugare och städprylar och grovröja, hem igen. Snabb lätt-middag, sedan lasta in det som inte kom med förra vändan, upp igen med mamma. Bära mera... Mamma dammsög och torkade av det som gick, jag sågade till hyllor och målade på det sista. Attans så fint det kommer bli!

Halv nio var vi hemma. Jag satte mig vid datorn och fixade med intyg till a-kassan (det blir ju ett par tomma veckor före/efter handelsboden) och sen blev det te. Efter det fick jag något ryck och gav mig ut och plockade björklöv som jag mixade till en garanterat ekologisk kropps-scrub av. Lite överambitiöst att ta sig för med sådant vid den tiden på kvällen kanske men det gick faktiskt fort och blev väldigt lyckat... Kommer finnas att köpa i handelsboden sedan!

Efter det kom jag på att jag glömt ringa Martin, pratade en kortis tidigare mitt i sågningen och bestämde att jag skulle ringa halv tio, men klockan blev snabbt närmare halv elva... Det var skönt att sitta och bubbla strunt i telefon en liten stund. Koppla av. Nu är jag galet trött, och morgondagen lär bli lika intensiv så det är nog dags att krypa i säng...

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Åh, hellpyttes vilken dag du måste ha haft! Jag har haft det väldigt tyst och lugnt, jag. Egentligen borde ajg väl tagit itu med London-grejerna, men jag valde att ge mig själv lite sommarlov. Ska göra det i veckan, jag lovar. Men jag var i alla fall duktig nog att skriva 349 email!