lördag 14 juni 2008

Sladdbarn!


Jag är ett riktig sladdbarn, kanske inte mer än vad som är normalt men det känns så.

Strömsladd till datorn, laddningssladd till mobil och kamera, USB-sladd till kamera och iPod, hörlurar (för att inte tala om scanner och skrivare och andra lösa koppla-till-ibland-grejer)... Tro hur många meter el/datakabel varje svensk äger i genomsnitt? Jag måste ta och skaffa en korg eller låda där jag lägger alla lösa ladd-och-överförings-sladdar, punkt! Dagens i-landsproblem? Maybe so.

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Jag har min "tekniklåda" där jag trycker ner alla prylar som har med teknik och data att göra. Allt från kassettband till instruktionsböcker och just sladdar. Det är inte så kul när man ska plocka fram någon av dem för laddning/lyssning/etc men man slipper ju se eländet resten av tiden.