tisdag 17 juni 2008

Same, same...

Vakna tidigt, inte orka kliva upp, ligga kvar.
Sega sig upp, klämma i sig gröt och smörgås.
Påbörja den välbehövliga städningen av mitt kaotiska rum.
Bli avbruten för att Marcus behövde hjälp att få ned utemöblerna från boavinden.
(De vi använder mest är ute redan men det behövs fler till midsommar.)
Krångla fram två inmurade bord och åtta stolar.
Hitta en bortglömd kasse kläder jag inte sett sen Umeå-tiden.
Gå igenom klädkassen, slänga 2/3.
Lunch.
Städa vidare, ostört.
Ge sig på att stryka tvättberget.
Middag.
(Ni märker ju hur stort tvättberget var...)
In till Husum med mamma.
Fylla bilen med grejer från Brovägen, igen.
(Som ju också måste packas ned, med silkespapper och allt...tar tid!)
Svänga förbi mormor och mangla lakan och lämna tunnbröd.
Handla.
Upp till Vallen och lasta av, diska ur godisburkar och börja ställa i ordning.
(Vi gav upp vid halv nio, då blev det för kallt.)
Hem och duscha.
Ringa Martin.
Se på film med Marcus.
(Att angöra en brygga.)
Sängdags vid midnatt, imorgon förmodligen samma visa...

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Snälla du, hur har du lyckats gömma en kasse med kläder sedan Umeå? Det är ju tre år sedan för sjutton! Och det är ju inte som om du har så mycket utrymme att gömma den på...

Maria sa...

Det var en massa annat överst i kassen, en "restkasse" typ och det är inget jag saknat...bara en jeanskjol som jag glömt att jag ägde!

Lillstrumpa sa...

Jag hittade också en jeanskjol jag glömt bort! En minikjol, och jag som har tänkt hela våren att "jag måste köpa en minijeanskjol i år", och så hade jag köpt en i fjol redan. Ojojoj. YABBADABBADOO...