onsdag 30 april 2008

Environmentality

Något miljövänligt du gör varje dag:
Just nu när jag är i Stockholm är det väl mest kollektivtrafik som dyker upp i huvudet... Dricker kranvatten gör jag i och för sig också, men det är ju enkelt eftersom jag tycker bubbelvatten smakar illa.

Något miljövänligt du gör en gång i veckan:
Ber expiditerna spara påsen, jag tar småplocket i väskan bara jag får kvittot.

Något miljövänligt du gör en gång om året:
Lämnar kläder till insamlingar.

En miljövänlig pryl i ditt hem:
Snålspolande toalett! Sen kommer jag inte på något särskilt mer... Det är väl mer vad man gör än vad man har enligt mig, så länge man inte har något ovanligt onödigt och energislukande.

Tre miljövänliga tips du vill dela med dig av:
Snygga tygkassar/väskor dräller det av så skaffa ett gäng att ta med dig till matbutiken. Det är mindre tröttsamt att "släpa med sig" dem än att irritera sig på alla plastkassar man samlat på sig... Och som ovan, skippa småpåsarna! Något tredje? Hmm... Plocka bär! Garanterat ekologiskt, billigt, bra och miljövänligt!

Något miljövänligt du skulle göra om det vore enklare:
Det finns ingen möjlighet att lämna returpapper eller källsortera här utan att släpa iväg det ganska långt, vilket man ju inte gör när man åker kollektivt...

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Jag brukar också säga till butiksmänniskorna att strunta i påsen, det är bara irriterande. Jag är på jakt efter en snygg tygkasse att stoppa mat i, men jag tycker de är svåra att hitta!