onsdag 16 juli 2008

Ica har bara öppet till...nyss.

Jag lär mig aldrig...

Jag har alltid tyckt att det borde vara öppet till 21, minst. När jag bott i Umeå och vant mig vid Maxi-tiderna (som då just ändrats till 22) var jag helt övertygad om att det var så, alltid, överallt. 21 tidigast, helst 22.

Nu när till och med lill-Ica i Årsta har öppet till 22 för jämnan så är det ännu omöjligare att hålla i huvudet att man måste komma sig iväg så "tidigt". För tidigt är det. Om man inte ska handla till dagens middag...

Man kanske ska ha något gott till en mysig filmkväll, får för sig att man vill baka eller nåt annat nödvändigt. Ja, ja...jag vet! Dagens i-landsproblem, men nog är det konstigt att bensinmackar och kiosker ser sig som nödgade att ha öppet till 22 men inte den enda matbutiken på 2,5 mils avstånd?

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

För mig är det tvärtom, jag tror alltid att de ska ha sämre öppettider än de har. De kör 9-21 (sön 11-21) här i byn, vilket jag tycker är otroligt, med tanke på att ställen i stan har sämre än så. Speaking of which, nu måste jag gå och köpa mjölk, för den har brodern gjort slut på, igen.