torsdag 24 juli 2008

Låt barn vara barn!


Småbarn ska vara småbarn!
Sen när har det slutat räcka med blöjbak alternativt badbyxa och solhatt?
Vill man klä ungen ordentligt så finns baddräkt, enkelt och smidigt.

Småbarn varken kan eller ska identifiera sig med bikinis.
De har inget att dölja, och framförallt inte att framhäva.
Hade det varit ett linne hade jag förstått att det vore mer praktiskt när det lilla livet gjort/ska göra sina behov men så tydligt...tuttigt?!

Ellos (som saluför eländet på bilden) är helt ute och cyklar...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Jo jag håller med dig om att man borde ställa sig upp för en gravids mammas skull. Men det är ett högst individuellt val. Inte ett kollektivt beslut. Moraliska regler är långt ifrån något som man är tvingad att följa. Och om vi nu ska dra din martyr teori till sin spets. Låt oss anta att jag står upp i en buss. Vi åker på en 90 väg. Sen sladdar bussen av. Då är risken att jag avlider överhängande, om inte definitiv. Jag skulle personligen inte ställa mig upp och riskera mitt eget liv för en människa som jag har ingen som helst relation till. Däremot kunde hon ha tagit en taxi och sen fakturerat den på SJ. Det vet jag många som gjort när SJ har tabbat sig.

Angående ditt inlägg: Ja jag skulle inte klä mitt barn i det. Men vem är du och jag att kritisera hur andra människor klär sitt barn? Det är väl helt valfritt.

//Rick

Lillstrumpa sa...

Jag håller helt med dig, raring. Jag trodde in min enfald att den här debatten var över (det var ju snack för bara några år sedan när Lindex hade barn-bh:ar), men icket. Jag kan inte begripa hur man ens kommer på tanken. Vem sätter sig ned och tänker "Hmm, vad ska vi göra för småbarnensavdelningen i sommar? Jag vet! En pinup.bikini!" Den som tänker så har problem. En annan fick sin första bikini i elvaårsåldern och då var mamma lite fundersam. Jag med, jag minns att jag tänkte "Oj då, nu är jag ganska vuxen!"...