torsdag 31 juli 2008

Paperwork.


Att vänta, i veckor, på artiklar till en tidning som sedan inte behagar dyka upp över huvudet taget... Roligare kan man ha.

Visst, det är inte döden-döden-läge. Det är ju "bara" hembygdsföreningens medlemstidning det gäller, vilket inte är så himla bara eftersom jag råkar sitta som redaktör. Nu har närmare en tredjedel av tidningen blivit tom sedan det planerade innehållet bestämt sig för att lysa med sin frånvaro.

Ena artikeln uteblir p.g.a. förståeliga familjeangelägenheter, den andra p.g.a. bristande framförhållning från skribentens sida (som är utbränd men ypperlig) och bristande planering från min sida. Det borde ju liksom räcka med en månad när man bara ska tota ihop sisådär tre-fyra sidor, men inte när det gäller honom, vilket jag borde kunnat räkna ut... Men, men.

Nu får jag försöka räkna ut vad vi ska fylla tidningen med istället. Tidningen, som redan skulle varit inne på korrektur för länge sen... Let's trolla me' knäna vettja! Tjoho!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Stackars gumman. Hoppas det ordnar till sig snart. Jag har varit helt utslagen hela dagen och inte fått någonting nyttigt gjort alls (åskluft gör mig knorrlig). Hoppas det blir bättre imorgon. Jag skulle gärna se att jag fick sällskap...

Maria sa...

Jag har också varit helkonstig i huvvet idag, attans skumt väder...