tisdag 1 juli 2008

Minnet kommer, minnet går.


"Jag får ta tag i det till helgen."
Hur många saker har jag inte tänkt det om den senaste veckan?
Per automatik, sådär som man gör.
Kommer hem från jobbet, borde men orkar inte.
Får ta det till helgen...
Nu är det bara så att jag inte har några lediga helger.
Jag jobbar 11.00-17.00 sju dagar i veckan.

Imorgon kommer jag förvisso ta ledigt, och det blir ett par dagar i slutet på juli också, men annars finns det liksom ingen egentlig "helg" att lasta över sånt-som-ska-göras på. Fattar inte varför det är så svårt att fatta det, det är ju så mina somrar brukar se ut... Jag vet ju det, rent faktamässigt, men ändå var det som att det gick upp ett ljus först idag, att den där helgen passerat helt obemärkt och kommer fortsätta göra så tills i augusti.

Jag borde med andra ord lägga upp en taktik.

På kvällarna är jag på tok för slö för att få något ambitiöst gjort, möjligen blir det en cykeltur eller lite socialt TV-tittande, det är så långt jag sträcker mig. Mornarna återstår alltså. Kliver jag upp sju så är det fyra timmar tills jag börjar jobba men ska jag orka upp då så krävs det ju att jag kommer i säng och somnar i anständig tid också, och det är det värre med. Somna före elva... Hur då? Vore onekligen skönt, om det gick, men det är svårt. Att åstadkomma någon slags energi-ryck kvällstid är dock totalt uteslutet så det är väl bara att satsa på morgonalternativet då.

Wish me luck...


1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Jag har också mi ständigt återkommande mantra. "Jag gör det imorgon". VIlket jag självklart aldrig gör.