söndag 2 mars 2008

Gitarrskadad

Mina fingrar har ömsat skinn.
Fingertopparna på vänster hand, alla utom tummen och lillfingret. Det är gitarren som rår för det, de intensiva gitarrdagarna innan jag åkte ner till Stockholm.

Kände ju att det gjorde ont, det kändes som om jag hade brännblåsor på fingertopparna i flera dagar. Inte brännande men det där ömma, svullna. När det lagt sig kände jag ändå att huden kändes annorlunda, lite tjockare med sämre känsel, och nu har fingertopparna helt sonika ömsat skinn. Jag kände alltså rätt som tyckte att det kändes som blåsor... Men, det var det värt.

Jag tycker inte om den nedsatta känseln men jag vill ju lära mig. En stålsträngad gitarr ska dock införskaffas snarast möjligt. Provspelade ju på M2's stålsträngade och den kändes inte alls likadant! Sägs ju vara "vassare" med stålsträngat för ovana fingrar men jag tycker att mina nylonsträngar gjorde väldigt mycket ondare, var dessutom tvungen att trycka mycket hårdare på min än på hennes... Stålsträngat äger!

Inga kommentarer: