tisdag 18 mars 2008

Katter och datatrassel



Så var man norrlands-stationerad igen då! Ozzy satt på broräcket och väntade när vi svängde in på gården i söndags. Mycket katt-mys har det blivit sen dess, det har ju varit kattfritt i min vardag en hel månad (sånär som på grannkatterna på gatan) så det behövdes ta igen...

Kalas har också hunnits med, moster C fyllde år igår så där blev det tårta och dessförinnan en liten sväng på stan med mamma och mormor. Annars rätt lugnt. Packat upp och försökt komma igång med tidningsarbetet, på Marcus dator! (Den enda i familjen som funkar, den stationära är också paj! Nätaggregatet...) Min är kvar i Stockholm. Okänt mjukvarufel, möjligen orsakat av virus eller annat elände. Martin ska lämna in den och ta med den upp när han kommer. Typiskt. Just nu när jag verkligen behövt just den! Men, men...

Det blir katter för hela slanten i påsk i alla fall, ska vara kattvakt åt min f.d. kollega J som åker bort över påsk. Hon har två gosiga gubbar, Nisse och Klas, som jag ska ta hand om. Förutom det blir det nog mest tidnings- och skolarbete över påskhelgen.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Det kommer att bli en hel del kattmys for min del ocksa, nar jag kommer hem. Jag har ju gatt sju veckor utan kattmys, sa jag har otroliga mangder att ta igen. Moses kurrade visserligen i telefonen en dag nar jag ringde, men jag behover gosa!

Maria sa...

Kattmys äger. Freddie har legat bredvid mig på sängen hela dagen medans jag skrivit...