tisdag 11 mars 2008

Överraskningsmiddag del 1

Nu ska jag försöka få till M.L's indiska kycklinggryta, i smyg!

Har gett Martin rumsarrest så jag får vara ifred i köket, hoppas bara att det blir lika gott som originalet...

Dum som jag var så handlade jag allt som behövdes (och mer därtill) en halv kilometer från närmaste tunnelbanestation, trots att jag redan släpade på dataväska och vanlig väska! Urdumt, insåg jag efter 200 meter, men det var bara att knata på... Lyckligtvis mötte han mig vid Gullmarsplan och kånkade hem bautakassen utan att gnälla, tur man har en karl som är både stor, stark och snäll. Nu ska jag ge mig i kast med själva tillagandet, wish me luck!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Blir sakert jattebra. Onskar att jag fick ata hemlagad mat ikvall, men det blir fardiggjord indisk gryta for min del. Borjar bli riktigt less pa fardig mat nu.

Maria sa...

Håll ut, inte länge kvar! ;)