lördag 9 augusti 2008

A bigger (shopping)bang...

Idag var det Umeå som gällde och vi avverkade både Strömpilen och city, det sistnämnda i hällande regn.

Allra värst var det när jag och Marcus skulle från Victoriagallerian till Eastern Palace för att äta lunch. Det är bara ett par hundra meter att springa om ens det men vattnet forsade längs gatan och det var ett under att vi inte blev helt dyngsura!

Vi satt kvar länge på restaurangen, de har ju massor av rätter på sin buffé så vi gjorde oss ingen brådska utan satt lugnt och lyssnade på regnet och småpratade. Väldigt trevligt...

Shoppingen var det förresten inget fel på. Jag kånkade in tretton (!) plagg i provhytten, varav tre var vita jeans i olika modeller. Åtta plagg hamnade i kassen, 188:- fick jag betala. Ett par strechjeans och sju överdelar (inga linnen) av varierande modell för under tvåhundra spänn... Löjligt billigt! Marcus hittade två jättefina stickade tröjor och en piké. Lite dyrare, men väldigt fint.


Nu sitter jag på sängen med mina fynd spridda kring rummet och undrar hur jag ska få in allt i byrån, eller garderoben... Angenämt problem egentligen men likväl ett problem. Imorgon kommer Martin, då ska han få plats här också. Kanske lika klokt att lägga ner vissa saker i resväskan på en gång. Nästa söndag åker vi ju till Stockholm igen så det jag inte ska använda innan dess kan ju lika gärna packas ner... Oh my.

2 kommentarer:

Prralin sa...

Vilken tur att det är så kul att packa!! :)

Lillstrumpa sa...

Ja, hur i hela friden du lyckas stuva in alla dina saker plus M i ditt lilla stackars rum övergår mitt förstånd.