torsdag 28 augusti 2008

Something like that?

Jag är på köpa-skolgrejer-humör. Mitt organisera-tillvaron-behov sätter alltid in ungefär vid skolstarten. Allt ifrån goda vardagsvanor till ordning och reda i köksskåpen går från någorlunda eftersträvansvärt till akut livsviktigt. I samband med detta sker oftast ett flertal inköp (och drastisk omorganisation) av allehanda slag...

Idag införskaffades en mopp-vante med microfiberfransar (som var helt suverän att damma med) och häromdagen en väska stor nog att rymma ev. handbagage eller rentav min kära (men småbråkiga) dator. Nu saknas som sagt skolgrejer á la kollegieblock/anteckningsböcker, plastmappar och ev. ett lite smidigare fodral till datorn. Det ovan vore inte helt fel, men känner jag Ordning och Reda rätt så är det allt annat än billigt...


2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Datorfodral är trevliga, jag älskar mitt. Köpte det från USA (eftersom försäljningen upphört i Sverige) och det kostade bara ungefär 30 dollar. Inte så illa, det är äkta skinn. Jag får också organisationsbehov den här tiden på året, jag är så avundsjuk på skolelever som köper nya kollegieblock och sånt. Kanske jag behöver ett nytt anteckningsblock snart? Ny penna?

Maria sa...

Vad har du för skärmstorlek på datoren?