onsdag 20 augusti 2008

Det du inte gjorde igår...

...får du minsann göra idag! Gårdagen blev segare än jag tänkt. Tiden gick för fort, saker gick inte att få tag i, det började regna och jag fick plocka in en massa grejer från balkongen som nu står i vägen för min tänkta dammtorkning. Dåligt genomtänkt men shit happens.

Det viktigaste blev i vart fall gjort och jag gjorde faktisk en del nödiga och onödiga grejer som inte stod på listan också. Postade ett viktigt brev, fick iväg ett viktigt mail, målade naglarna... Nu är det effektivitet som gäller!


- Tvätta 4 maskiner [x]

- Vika och lägga undan tvätt [x]

- Handla mat [x]

- Köpa balkonglådeblommor [x]
(Sjätte stället jag varit på sen jag kom ner! T.o.m. Hötorget sög...)

- Plantera om i balkonglådorna [x]

- Dammsuga och dammtorka [ ]

- Skura badkaret [x]
(Gjorde Martin, men det är ju gjort nu...)

- Sortera skivorna [ ]

- Grovplanera hösten [ ]

- Kursutvärdering/sammanfattning Musik [ ]

- Skicka in CSN-ansökan [x]

- Fixa middag och lunchlådor [x]


3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Målade naglarna? Jag antar att det inte var en av de nödiga sakerna...

Lillstrumpa sa...

Och du. sötnos, seriöst? FYRA maskiner tvätt? Hur jävligt smutsiga är era kläder egentligen? Vi bor fyra här hemma och vi skulle aldrig få ihop så mycket. Och bara vika kläderna? Stryker du inte?

Maria sa...

Det var inte nödigt nej... Och det som skulle tvättas var bara vik-tvätt. Underkläder, strumpor, handdukar etc... (De fåtal tröjor vi hunnit skita ner sen i söndags räknas inte.) Det blev f.ö. inte fulla maskiner, bara halvfulla (omiljövänligt, jag vet) men dubbelt upp av 40/60 färg/vitt.