torsdag 21 augusti 2008

Skumma specialerbjudanden...


Jag misstror per automatik alla "teckna nu och spara si och så" erbjudanden och allt annat som skryter vitt och brett om hur förmånligt det är att nappa just nu men risken finns att jag kommer trilla dit big time...

- Det är något jag är ute efter och ändå kommer köpa rätt omgående, på ett eller annat sätt.

- Jag får mer för pengarna, kanske mer än jag vill ha, men det blir ändå billigare även om jag inte använder allt jag får.

- Det skiljer sig en aning från min ursprungliga plan, men skillnaden är egentligen oväsentlig i praktiken.

Dumt? Eller smart? Ska man utnyttja det som utnyttjas kan när tillfället ges? Jag brukar göra det när det gäller tidningsprenumerationer, men aldrig annars...

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Det är väl smart om man ändå ska köpa det (eller något liknande). Som när jag handlade bomullsrondeller i London och man fick en extra förpackning gratis, varför skulle jag inte ta den? Annars ogillar jag alla dessa spara-hit-och-dit-erbjudanden. Folk handlar saker de inte behöver och inte vill ha för att "det är billigare". Eh, nej, det blir det inte. Om du handlar något till erbjudande-pris är det fortfarande dyrare än om du inte handlar alls! Puckon! (Inte du. förstås, raring, du är ju intelligent nog att inte falla för sånt.)