måndag 8 september 2008

Judendomsföreläsningar och födelsedagsfirande

Idag fyller lilla mamma 45 och hon blev uppvaktad med sång och paket på sängen imorse, som sig bör, och sen gick pappa och la sig eftersom han jobbat nattskift. Marcus åkte till skolan, jag packade upp resväskan, laddade hem och började lyssna igenom den första judendomsföreläsningen. (Vi får dem som Mp3:or med tillhörande PowerPoint som då rullar i MediaPlayer.)

Antingen är jag väldigt mycket tröttare än jag själv förstår eller så har jag totalt tappat koncentrationsförmågan för jag har fått ta om vissa stycken flera gånger för att hänga med, trots att det verkligen inte var särskilt avancerat.

Mackabéer, iduméer, fariséer och sadukéer till höger och vänster...

Nu åkte sista födelsedagsgästerna för fem minuter sen och mja, jag tror jag ska göra kväll snart också. Lägger upp bilder imorgon.

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Åh, åh, åh! Jag känne rigen något! Fariséer! Visst var det de dumma i Jesus-historierna? Eller har jag blandat ihop det? De var inblandade Jesus-grejerna i alla fall, det VET jag. *känner mig jättestolt*

Lillstrumpa sa...

Hälsa mor din grattis i efterskott från mig.

Maria sa...

Vill du lyssna igenom? Jag kan skicka dem via MSN om du vill:)