tisdag 9 september 2008

Superwoman in training

Mina planer för gårdagen gick väl sådär. Jag är, som alltid, lite väl ambitiös när jag gör mina to-do-listor. Det är liksom så roligt att fylla på mera, göra den längre...men att göra det som står där sen.



Men vadå? Det jag inte gjorde igår kan jag ju faktiskt göra idag. Min tillvaro är så pass tillåtande att det egentligen inte spelar någon större roll, så länge samma sak inte styrs fram flera dagar. Jag är inte fullfjädrad trollkonstnär. Än! Hoppas väl bli någon dag men ibland fattar jag inte hur somliga kan få så vansinnigt mycket uträttat...samtidigt! Eller är det bara som det verkar? Jag vet inte jag. Lite blev det gjort i alla fall, resten blir förhoppningsvis avklarat idag.


- Skriva ut alla papper och intyg som behövs för Marcus tablet-retur [x]

- Skriva sammanfattningsuppgiften i musik [ ]

- Möte med Harmonikåren [x]

- Boka rum för inneveckan [x]

- Lyssna/titta igenom judendomsföreläsning #2 [x]

- Läsa igenom texten till judendomshemuppgiften [x]
(Drygt hälften, det får vara godkänt för den var tung!)

- Cykeltur till Husum [ ]
(Det blev en kortare skogspromenad istället.)

- Fixa ny kod till banken (som raderades i datakraschen) och ladda hem Nexus [ ]

- Ladda hem judendomsföreläsning #3 [x]

- Knåpa ihop minst 15 par höstörhängen [x]
(Det blev tre halsband också!)


3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Hur kan koden till BANKEN försvinna när DATORN kraschar? Ich förstår nicht. Har du ingen fiffig liten dosa med e-legitimation?

Maria sa...

Jag har ingen dosa, jag har ett smart litet program och behöver bara skriva in samma självvalda lösenord varje gång jag vill logga in eller bekräfta något. Supersmidigt, så länge datorn inte kraschar...

Lillstrumpa sa...

Jag hade engångskoder förut men nu har Nordea bytt till dosor, vilket jag tycker är ganska bra. Har ingen koll på andra bankers system.