tisdag 9 september 2008

Phone me!

Petig, petig är jag när det gäller mobiltelefoner men jag borde skaffa en ny snart för min kära 7260 börjar se för risig ut och den beter sig lite skumt emellanåt, vill verkligen i-n-t-e att den dör innan jag fixat en värdig ersättare...

Snygg ska den vara, för det första. Riktigt snygg. Sen får den inte ha för "klickiga" knappar heller etc. (Och jag vill helst inte ha någon man drar ut eller fäller upp.) Först därefter kommer de tekniska funktionerna, och de ska ju också stämma någorlunda. Där har jag i och för sig inte så stora krav men ibland saknas de mest elementära saker på även de bästa telefoner, vilket jag inte alls förstår. Men, men... Den här ovanför, den till höger. Den är fin. Har för mig att jag känt på den och tyckt att den var sådär men jag måste nog göra om det. Me like.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Den var snygg...
Du föresten något helt annat, skyddsänglar.. Sånna i keramik som man ska ha i bilen. Du hade sånna på boa i sommar. Vart får man tag på sånna??? Är det Gunnel som gör dom? Kram

Lillstrumpa sa...

Ser ganska bra ut. Själv föredrar jag ju typen man fäller upp, eftersom jag hör bättre då. Och knapaprna får inte vara för små, för då kan jag inte skriva (jag är som gamm-folket!).

Maria sa...

Sara: Jag fick mail av Kattis om det, det är inte Gunnel som gör dem utan en som heter Ingrid. Mamma ska försöka fixa en!
Lillstrumpa: Hörandet är inget problem, och knappar håller jag med om. De där kompletta tangentborden verkar helt hopplösa, och Ericsons runda variant och de små streck-knappara begriper jag inte heller... Av den anledningen går utskjutsvarianten bort allt som oftast, överdelen är ju ivägen för tummen på 1-2-3-knapparna!