söndag 21 september 2008

XL-listan

  • Vilken svordom använder du mest? Snor "F-ck it!" på min grannes dialekt, det låter så charmigt.
  • Äger du en iPod? Japp.
  • Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Varierar, men oftast 7-9.
  • Hur många resväskor äger du? En blå, köpt i London, men jag har ett flertal som rymmer bra med handbagage.
  • Använder du flip-flops? Nej, hu!
  • Var köper du dina matvaror ifrån? Lill-Ica, Ny-Ica, Vivo på Gullmarsplan, Ica Globen, T-Jarlen...beror på vart man har vägarna förbi.
  • Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Självklart! Man vill ju vara den som bestämmer...
  • Vilken var den senaste filmen du såg? Mongol. Såg den med Martin igår kväll.
  • Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Oftast med en vän. En hel barnfamilj är lite svår att umgås med helt ensam, roligare om man är flera.
  • Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Hus vid havet... Mindre vinst? Allehanda musikinstrument, och tid att lära mig dem.
  • Har någon någonsin kallat dig lat? Det kan ha hänt ja...
  • Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nope. Har sällan problem med sånt.
  • Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Ingen! Har inte haft någon stereo uppackad sen jag bodde i Umeå... Men på iTunes spelas Amy Winehouse!
  • Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Just nu? Fråga nån annan, jag tänker inte så...
  • Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Ja, men jag är inte en sån som berättar vidare.
  • När var senast någon stötte på dig? Igår kväll på facebook. Värsta högstadienivån, säkert nån som var lite full för ordvalet var inte så...sofistikerat.
  • Vad åt du till middag senast? Kyckling i pitabröd med sallad och vitlöksdressing. Lat-mat, men det gick fort att laga.
  • Använder du huvtröjor? Länge sen, men det händer.
  • Kan du vissla? Ja, men mina busvisslingar är inte de bästa.
  • Vem var den senaste som ringde dig? Lilla mamma.
  • Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Avskyr allt man måste åka, klarar bara av lotterihjulen...
  • Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Det kan nog hända, men förmodligen i en rätt begränsad utsträckning.
  • Vilket riktnummer befinner du dig i? 08.
  • Tittade du på tecknat när du var liten? Det enda som inte var tecknat av det man då tittade på var väl i princip Astrid Lindgren-filmerna och Fem myror.
  • Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Globen.
  • Hur många syskon har du? Ett stycke Marcus.
  • Är du blyg inför det motsatta könet? Inte blygare än för det icke-motsatta.
  • Vilken film kan du alla replikerna till? Ingen. Jag minns bara lösryckta repliker ur sammanhang andra glömmer...
  • Äger du några band t-shirts? Jag har en från Rolling Stones-konserten jag och Lina var på, men det är nog den enda.
  • När flög du senast? I fredags.
  • Hur många stolar står kring ditt köksbord? Vi har inget köksbord just nu.
  • Läser du för skojs skull? Ja, men inte i samma omfattning som förr.
  • Pratar du några andra språk? Tengo un poco español en mi cabeza, ein bißchen Deutsch, lite, lite latin och franska. Och engelska.
  • Diskar du din egen disk? Oftast både min och Martins, men ibland är det såklart omvänt.
  • Har du gråtit offentligt? Ja. Vem har inte det?
  • Har du en stationär dator eller en laptop? Bärbar.
  • Försöker du alltid lära dig nya saker? Det beror på hur väl jag lyckas motivera "det nya" för mig själv men ja, jag försöker nog oftast fast jag vill helst få göra det på mina villkor.
  • Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Nej.
  • Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Inte nödvändigt men det beror på hur man lagt upp "utbjudandet".
  • Kan du kasta macka? Ja, men det funkar inte alltid.
  • Har du någonsin varit på Jamaica? Nej. Tyvärr.
  • Vad har du med dig in på bion? Sällskap, ev. popcorn och cola.
  • Vem var din favoritlärare och varför? Många... De passade väl min personlighet helt enkelt.
  • Har du dejtat någon av en annan religion? Ja.
  • Vad har du för väder? Klart höstväder.
  • Har du en blogg? Duh…
  • Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? De flesta, förutom kalligrafi (som jag hoppade av), filosofi och matte B. I det första fallet gick jag inte ihop med läraren, i det sista inte med ämnet.
  • Gillar du att flyga? Har inget emot det.
  • Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Ärlighet, respekt och tillit är grundläggande, sen finns det ju mycket annat som också är önskvärt...
  • När sov du senast på golvet? Minns inte, men det var när Martin var uppe och hade ont i ryggen. Då fick han ha sängen för sig själv.
  • Vilken är din favoritdrink? Drinkar blir det inte så många av och blir det nån så är det oftast något juiceigt. Alltid alkoholfritt.
  • Gillar du din boendesituation? Den är bättre än någonsin.
  • Vilken är din mammas hemstad? Örnsköldsvik. (Husum är ingen stad.)
  • Din pappas hemstad? Samma.
  • Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Jag har sovit två timmar och fungerat ypperligt, men det är frågan hur man klarar ett reaktionstest efter sånna nätter... Helst åtta. Minst. Men hälften funkar, så länge det inte blir för många nätter i rad.
  • Är dina dagar fullbokade och stressiga? Tittar man i filofaxen så ser det väldigt behagligt ut, men ska jag sköta studierna så ja...då blir det stressigt!
  • Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej. Inte i trubbel, men nog pratade jag rätt ofta men inte så högljutt.
  • Vilken är din favoritfrukt? Passionsfrukt, ananas...fast helst fruktsallad.
  • Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Inte fanatiskt, men nog tänker man sig för en aning.
  • Hur gammal blir du nästa födelsedag? 25. Holy sh-t...
  • Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Ja, rätt så. Lägger märke till felaktigheter men påpekar dem inte alltid.
  • Tror du på liv på andra planeter? Jag tror att det är möjligt, men vet inte om jag tror att det är ett måste.
  • Vem var den sista personen som gjorde dig arg? Det minns jag inte. Det är svårt att få mig riktigt arg.
  • Tror du att Gud är man eller kvinna? Ingetdera och både och.
  • Vad var det senaste du åt? Wokgryta med kyckling och ris.
  • Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Det går oftast lika bra.
  • Gillar du senap? Möjligen som mindre betydande ingrediens i någon sås, själva smaken i sig är rätt...vidrig.
  • Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? “Allt går men inte alltid så bra."
  • Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Frivilligt vet jag inte, men det är inte otänkbart. Jag får mina infall...
  • Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Det får någon annan svara på, filmkaraktärer är inte min starka sida. Förslag?
  • Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej, men från tradera. Allt och ingenting, pärlor, smink, noter...
  • Tycker du om att krama folk? Kramar är sällan fel, förutom den klängiga varianten med okända fyllon på krogen.
  • Skulle du säga att du är trendig? Nja... Köper det som finns och är snyggt.
  • Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Under en period påstods jag ofta vara lik prinsessan Victoria men jag tror vi har vuxit ifrån varann...
  • Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Nja. Inte direkt. Bara om det har med jobb eller myndigheter att göra och man går och väntar på något viktigt.
  • Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Ingen vad jag kan minnas.
  • Tycker du att du är attraktiv? Det beror på dagsformen men jovars... Oftast helt ok.
  • Vad är du allergisk mot? Inget.
  • Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nej.
  • Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Johan. Mamma trodde att det var en fotbollsspelande Johan hon hade i magen. Ack vad hon bedrog sig...
  • Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Fritt fram! Ta för er.


1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Fick du inte mitt förslag på Mamma Weasley? Fast hon är ju en bokkaraktär först, så det kanske inte gills?