onsdag 15 oktober 2008

Promenad + Plugg = Sant!


Kom på en halvt genialisk idé imorse, det är förvisso pinsamt att jag inte tänkt tanken förut men ändå... Hemladdade föreläsningar i iPoden! Jag har så hysteriskt svårt för att bara sitta och lyssna på något. Att inte ha människan som talar framför sig och inte kunna göra något annat för att koncentrationen då svävar iväg... Visst, koncentrationsnivån var väl inte att jämföra med den när man sitter i en föreläsningssal men det var ändå bra mycket bättre än att försöka sitta rätt upp och ner och bara lyssna!

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Jag vill ha en iPod. Det ryms ingenting på min mp3. Och tänk, jag skulle kunna se på film/TV på bussen/i bilen/väntandes på diverse saker. Ah, suck.

Anonym sa...

Se på film på sånna är för mig totalt obegripligt...eller i vart fall så gott som. Möjligen på långfärdsbuss i brist på annat, ALDRIG annars! Hur kan folk både uppskatta TV i mobilen samtidigt som de anser sig nödgade att ha 40" plasma-HDTV? Ur led är tiden...

Lillstrumpa sa...

Jag känner mig inte nödgad att ha en 40-tums plasma. Så länge jag ser bilden tydlig nog för att se vad som händer är jag nöjd. Har trots allt spenderat en stor del av min ungdomstid med att se på vad som vad till hälften TV4, till hälften myrornas krig. Med dåligt ljud. Mobiler är mindre än iPods! Jag vill inte kunna se på sånt i min mobil, jag vill kunna ringa och skicka meddelanden. That's all.