onsdag 1 oktober 2008

Livet på en pinne


Det är lite mycket nu. Det svänger mellan supersvårt, jättejobbigt och underbart hoppfullt. Allt händer och allt rörs om och det växlar mellan ytterligheter. Konstant.

Jag har jagat sista-minuten-kurslitteratur. (Helt och hållet mitt eget fel.) Jag har fått supervackra rosor. Martins dator har kraschat. Hemtenta på fredag. Bara för att nämna något. Det är mycket nu som sagt... Saker man gör fast man inte borde och inte gör fast man borde. Båda går runt och är överspända och uppstressade över saker och ja...det märks.

Jag längtar tills kommande helg är över. Tills hemtentan är över. Den är mitt stora hjärnspöke nu. I bästa fall är frågorna begripliga och då kanske jag blir klar med tentan under lördagen. Det vore så skönt att få tid att åka ut till Martins pappa och få koppla av och tänka på annat, vi har alltid så trevligt där. I värsta fall sitter jag och sliter mitt hår till 17.00 på måndag...

Nu ska jag lägga krutet på att komma igång med läsningen här, med korta avbrott för städning. Livet på en pinne som sagt!

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Drygt med fullbokat. För mig börjat kalendern fantastiskt nog också fyllas ut, vilket känns ganska skönt. Jobbade två dagar förra veckan samt idag, och ska få jobba imorgon och ett par dagar nästa vecka. Trevligt med lite pengar... Fick dessutom femton hödljudda "grattis iförskott!!!" från barnen idag när jag läste saga. Gullenosar...