torsdag 16 oktober 2008

Sida upp och sida ner...


Lärarhandledningsuppgiften färdig och inskickad, nu är det en seminarieuppgift kvar, förutom det där artikel-nystanet...

Just nu lutar det åt att det blir något om musikämnets nytta för barns allmänna utveckling (när det gäller språkutveckling, koncentrationsförmåga o.s.v.) och vikten av att lärarna, främst de som har hand om yngre barn, är medvetna om detta och tillräckligt utbildade för att klara av att arbeta med det på ett optimalt sätt. Får se hur det blir. När jag väl börjar skriva kanske jag bara sitter och glor på pappret och undrar vad fasen jag tänkte.

Sen var det ju religionskursen också. Ca 1000 sidor litteratur på kristendomsmomentet varav 300 sidor bibelläsning... Och tolv miniföreläsningar varav vissa med A- och B-del. Två inlämningsuppgifter som ska vara inne innan hemtentan och två essäuppgifter som hänger kvar från islammomentet också.

Och Skôrven #3/2008. Julnumret, tjohoo...
Blir trött bara jag tänker på det men nu vet ni ju hur jag kommer spendera helgen.

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

I don't envy you, darling, not one bit. Önskar jag kunde hjälpa dig lite, men all I wanna do is stj'la lite av din tid. ;-)