måndag 26 januari 2009

F-ck you right back!

I torsdags skötte den sig exemplariskt, i fredagen vägrade den befatta sig med internet. Lite trassel och bråk blev det, och sedan en tillfällig kapitulation från min sida. Orkade inte... Laddade hem tentan via mamma och pappas dator, skrev den på min egen, flyttade över och skickade in. Gissade på att det var routern som stod för dumheterna men hade ingen lust att börja trassla med några inställningar utan lät det bara vara. Jag skulle ju till Umeå på måndagen och där funkar det ju alltid. Trodde jag... Väl hemma i Stockholm konstaterades att det var nätverkskortet som bråkade. Efter närmare tre timmars trassel med allehanda dåligt fungerande återställningsalternativ slutade det med F11. Äntligen! Vissa program måste ominstalleras men så vitt jag kan se har inga filer försvunnit och internet fungerar, även trådlöst. Hoppas dumburken behagar sköta sig nu, jag är trött på datastrul...

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Ibland känns det verkligen som om datorer är djävulens påfund. Jag är djupt tacksam för varje dag som min sköter sig utan att klaga. Vet inte vad jag skulle ta mig till om något seriöst hände.