torsdag 8 januari 2009

Att göra...

Alla som gått på gymnasiet minns nog hur det var under "provveckorna" innan loven, då det var prov i alla ämnen och allt plötsligt skulle bli färdigt på en och samma gång. Samma fenomen förekommer i högskolevärlden och den som är dum nog att läsa mer än en kurs i taget får vackert skylla sig själv.

Nu har jag slängt in en att-göra-lista i sidomenyn här och hoppas att den ska antingen skrämma eller peppa mig till att beta av allt jag har att göra. Jobb och VFU-dagar finns inte med, för det är inga "uppgifter", men de ska ju avklaras de med. Ett snabbt överslag säger mig att det är ca 35 sidor text som ska produceras, och då är inte gruppuppgifterna inräknade. (Och inte kompositionen eller filmuppgiften.) Hur det ska gå till återstår att se, men jag ska inte klaga. Allt är självvalt, även om det går att diskutera huruvida det där valet var särskilt klokt eller inte...

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Så vitt jag kan se är "Att göra-listan" helt tom! Vadan detta?