onsdag 28 januari 2009

Heavy Loaded

Drygt 3000 låtar, ett par filmer, några årgångar av Skôrven med tillhörande råmaterial, ett flertal nedladdade föreläsningar, mängder av foton, skolarbeten, nedladdade rapporter och avhandlingar, lite PDF-noter och annat småskräp...

Det har jag fyllt min dator med och nu är utrymmet snart slut. Fråga mig inte hur det gick till men jag har bara 66,3 GB's svängrum och det räckte tydligen inte längre. Dags att skaffa extern hårddisk? Ny dator? Dags att städa I say... Till att börja med i alla fall.

5 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Om jag var du skulle jag börja med att kasta alla låtar jag inte var så jätteinne på längre. Ingen mening att ha kvar, och man kan alltid skaffa tillbaka dem om det är så. Bränn över gamla Skorven-grejerna på skiva och ta bort dem från datorn.

Lillstrumpa sa...

Glöm inte att göra en defragmentering eller så när du är klar, så att du får ännu mer extra utrymme!

Maria sa...

Jag har så gott som noll 90-nånting-låtar, och lika få 00-nånting, förutom ett fåtal favoriter. Tar man bort dem glömmer man att man haft dem och då glömmer man att de funnits, det är det dumma. Tidningseländet ska däremot förpassas till Martins externa hårddisk...

Lillstrumpa sa...

Det har ingenting med åldern på låtarna att göra! Jag har otroligt mycket gamla låtar på iTunes. Men vissa låtar lyssnar man på ett tag och blir less, eller åtminstone tappar intresse för, och då kan det ju vara smart att rensa dem.

Unknown sa...

Ska man kunna hitta intresset igen så måste de finnas kvar. Man vet aldrig när man behöver dem...