onsdag 14 januari 2009

Nu, igår, idag, imorgon...

Just nu är det svårt att säga vem som är tröttast, jag eller datorn? Jag är inte så snäll med min dator alla gånger men allt jag begär av den är ju att den sköter sig som jag vill... Nu börjar dock mina batterier känna för att lägga av så snart får det vara nog med plugg och skolarbete för idag.

Igår hann jag inte bara med en VFU-dag utan även tårtkalas #2. Precis vad som behövdes! Skoldagen kändes väldigt lång igår och jag var väldigt trött när vi åkte in till stan men det vände där i och med tårtan nånstans och på kvällen blev jag vansinnigt effektiv. Än har det inte prickats av något nytt på listan men jag är på god väg med både det ena och det andra.

Idag fick jag lite sovmorgon men sen bar det av till skolan igen. Jag har haft precis alla klasser nu, de flesta i två eller flera ämnen, och börjar få lite bättre koll på dem. (Och de på mig...) Idag fick jag höra av en elev i matsalen att jag var lik kronprinsessan och att en hon trott att jag var Victoria första dagen jag var där, om jag bara haft min krona på mig. Det är inte första gången någon ser den likheten men själv är jag lite tveksam...

Imorgon ska jag ansvara för en yr 9:a när vi ska få iväg hela högstadiet med bussar till stan. Musikesteternas slutproduktion ska beskådas på Nolaskolan och sen är VFU:andet slut för min del. Frid och fröjd... Tentan på fredag blir väl av efter förmåga men annars är det "bara" uppgiftsfixande á la plugglistan som står på schemat inför Umeåveckan. Skönt. Skönt med några osplittrade, fokuserade dagar.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Det är då första gången JAG hört talas om en liknande jämmförelse. Victoria? Jag tycker itne ni är lika nånstans. Inte så att ni är varandras totala motsatser eller så, men inte lika. Samma hårfärg, visst, och liknande ansiktsform, men ändå

Anonym sa...

Första gången jag hörde det var av en av Marcus klasskamrater när han gick i på lågstadiet.