torsdag 15 januari 2009

Häxbrygden

Marcus är hemma och är riktigt sjuk, mamma kraxar lite och börjar nog bli förkyld hon med och jag också verkar det som...

Det känns i halsen och bröstet, gör inte ont men känns som när man blivit andfådd i riktigt kall luft. (Förutom kylan då.) Inte bra. Inte alls... Jag ska ju till Umeå på måndag ju! Fyra dagars redovisningar, föreläsningar och pubkvällar står på schemat, inte har jag tid att bli sjuk nu!

Skönt att det blev en kortdag idag i alla fall. Eleverna skötte sig riktigt snyggt och esteternas show var klockren... Lite trassel med en elbas i introlåten men annars flöt allt på. Underhållande, svängigt och proffsigt! Kul att de byggt ut det hela med dansklassen och mediagänget också. Gå och se den, ni som har möjlighet!

Nu ska jag gå ner och sätta på vattenkokaren och gräva runt lite i kyl- och köksskåp... Sjuk vägrar jag bli! Det alternativet finns inte, inte nu. När jag kommit tillbaka till Stockholm gör det mindre, men inte nu.

4 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Folk är sjuka överallt, jag har vikarierat som en galning (fyra olika personer under en dag) efterosm så många varit borta. Både magproblem (inte vinterkräksjukan, snarare motsatsen) och influensa. Jag har känt lite i halsen jag också, men nu är jag ledig för helgen och ska klä mig varmt och ta det lugnt. Dessutom har mamma och jag planerat att tömma bastun på skräp (vi använder ju den som förvaring) och basta imorgon kväll.

Lillstrumpa sa...

Jag har ju gett dig receptet på den riktiga häxbrygden, så du borde vara frisk på nolltid!

Prralin sa...

När är estetshowen för allmänheten?

Anonym sa...

Kolla i tidningen 7 om du har den kvar! Tror det är ikväll.