onsdag 7 januari 2009

Från A till Y

För två timmar sen klev jag av Y-bussen. Tillbaka i storskogen alltså...

Imorgon och på fredag ska jag vikariera som syslöjdsfröken, två halvdagar. Intressant att se hur det blir... Nästa dag ska jag VFU:a med A-M hela veckan förutom fredag, då är det etik-tenta... (Ve och fasa!) Lite kalas ska det också hinnas med. På söndag fyller mormor år och på tisdag är det min kusins tur. Veckan därpå fyller min käre lillebror 19 på onsdagen men då är jag i Umeå måndag till torsdag så det firas nog på fredagen, för min del i alla fall...

Bussresan var faktiskt riktigt dräglig. Fick ha ett dubbelsäte för mig själv hela vägen och hade såväl dator som iPod att roa mig med och vid Gnarp hade de den goda smaken att visa en film som slutade strax efter Härnösand. Att sitta och glo ut genom ett bussfönster kan vara ganska trivsamt ibland. Laleh, Linda Lampenius, Britney Spears, Rigmor Gustafsson, Alison Krauss, M.I.A. och Kent stod för ackompanjemanget. Not to bad.

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Åh, värsta lyxen med dubbelsäte. Det är ovanligt på Y-buss - med lite tur kan man få det på Norrlandskusten, men inte Y-buss. Beror väl på att det var mitt i veckan, förstås...