fredag 16 januari 2009

Gimme, gimme, gimme!

Jag är helt emot onödiga pillerintag men nu skulle jag nästan ta det som erbjöds utan att fråga...

Min hals måste hata mig. Strepsils, te, varannan-ipren-varannan-alvedon är det som gäller och förutom blåbärssoppa har det bara blivit ett par ynkliga mjukbrödssmörgåsar på hela dagen. Ömsom frossa, omsom kallsvettas. Tung-hosta, tungt att andas...och tenta. Det var ju det också, inte bara ett inte.

Tiden var någorlunda generöst tilltagen den här gången i alla fall och vi har 9.00 - 21.00 på oss att skriva men om man knappt orkar läsa och hittills sovit bort minst en tredjedel av tiden så ja... Vi får väl se hur det går. Jag ska hur som helst försöka få ihop något att skicka in för självklart var det ju så att frågorna var tydliga och begripliga den här gången och det känns dumt att ta för givet att omtentan blir lika välformulerad plus att jag verkligen vill ha det här bortgjort...

När tentan är inskickad blir det sängläge resten av helgen för min del!

Det som är kvar att göra inför Umeå får vara som det är så länge jag bara blir frisk., det är hur som helst bara lite finlir kvar att göra. Att inte åka finns inte på kartan men att åka upp utan att vara frisk vill jag ju inte heller, avskyr ju själv alla sjuka människor som inte har förstånd att stanna hemma fast de borde...

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Jag är också krasslig nu. Inte lika illa som dig, men ändå. Har haft aningar av halsont hela veckan och imorse när jag vaknade var det som om någon tagit grovaste raspen och dragit ett par varv i halsen. Nicht kul. Har dock dämpat sig efter ett antal koppar te (med honung, det enda som hjälper mot halsont), men jag gissar att det är ännu värre imorgon. I synnerhet som jag inte haft vett nog att ta det lugnt idag, har storstädat, tvättat, bytt gardiner och fejat. Och du, VARANNAN Alvedon/Ipren? Jag har blivit tillsagd att ta dem TILLSAMMANS, men det var för en, ehm, annan sorts värk.

Maria sa...

Jag tar dem inte samtidigt utan varannan med 1,5-2 timmars mellanrum ungefär. Nu är tentan inskickad iaf men det blev bara fyra ostrukturerade sidor istället för 5-6 som de förväntat sig men, men... Jag har iaf gjort den! Räknar dock med att få göra omtenta, eller i vart fall komplettera.

Lillstrumpa sa...

Hurra för att den är gjord åtminstone! Nu får du vila ordentligt i helgen. Synd att vi båda är krassliga (fast jag känner mig något bättre idag), annars hade det varit trevligt att ses.