lördag 20 december 2008

As time goes by...

Jag skulle kunna ha jullov men så är det inte. Listan på ogjorda skoluppgifter är allt för lång. Den kommer förhoppningsvis betas av en aning under dagen, jag har ett par påbörjade uppgifter som jag nog skulle kunna få iväg om jag bara får till det sista. Douglas Adams hade uppenbarligen samma problem:

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they go by."

I ärlighetens namn är min respekt för inlämningsdeadlines när det gäller skoluppgifter av det mer rutinmässiga slaget inte vad den kanske borde vara men, men... Jag är inte helt obrydd men en försenad uppgift skulle aldrig störa min nattsömn. Är jag ute efter högre betyg så sköter jag mig exemplariskt men är det bara ett godkänt jag är ute efter så är ett par dagar hit eller dit "en världslig sak" som Karlsson på taket skulle ha sagt. Nu ska jag börja beta av högen, wish me luck...

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Fantastiskt citat, Douglas Adams var ett geni. Jag är inte heller bra på att komma igång med saker, däremot blir jag alltid klar (och för det mesta nöjd) med saker innan deadlinen har flugit sin kos.

Anonym sa...

När jag inte blir klar beror det allt som oftast på att jag redan innan har bestämt att deadlinen inte är något att bry sig särskilt mycket om, men ändå...