måndag 22 december 2008

Jakten på julefrid, del 6

Nu är det nära... Vi har stationerat oss i Utås efter en inte allt för odräglig bussresa, ätit goda familjemiddagar, skrattat åt interna dumheter, jag har slagit in klappar så långt pappret räckte och allt är precis som det ska vara dagarna innan jul! Till och med snö på backen, hör och häpna... När vi kom var det lite snålt med den varan men så började det snöa igår kväll och idag är det faktiskt vitt.

Imorgon är det dan före dan och då ska vi in till stan. Julklappsbyte hos Lillstrumpa, en smula klapp-komplettering på stan, lite mer julklappspapper, indisk lunchbuffé och allmänt julmys. På kvällen blir det julkonsert i kyrkan med alla församlingens körer och solister, däribland min kära lillebror, och sen... Då ska det banne mig vara julstämning så det lyser om det!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Oj, ni har en fulspäckad dag imorgon! SÅ mycket trodde jag inte att ni skulle ha för er... Lunch på stan? Varför inte stanna här lite längre?

Lillstrumpa sa...

Gah, jag kan inte stava när jag är trött. Fulspäckad? Hrmf. FULLspäckad heter det ju, dumma jag.