söndag 7 december 2008

Jakten på julefrid, del 3

Det blev en del tre väldigt omgående men det kan inte hjälpas för det ultimata julmyset är här och nu.

Marcus har inte vaknat än, han serverade på Parken till ett igår natt och behöver nog sova. Här sitter jag, ensam hemma (sånär som på min sovande bror) vid en brasa som sprakar i öppenspisen och lyssnar på svenska julsånger. Tajgern ligger i fåtöljen och sover, träden utanför har frostvita grenar och domherrarna knaprar solrosfrön tillsammans med de andra småfåglarna. I en hemlig-kasse under min säng ligger en massa julpysselgrejer som jag och Marcus ska ta itu med när han vaknat.

Det finns inte bilder för stunder som den här... Om allt vore gjort och alla vore här skulle det gott kunna vara jul här och nu!

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Har du en aning om hur avundsjuk jag är just nu?

Anonym sa...

Jag kan gissa... Jag hade inte tänkt längre än lördag över huvudet taget men igår gick det upp för mig att det ju bara skulle vara vi två hemma idag så varför inte passa på och mysa lite extra? ;)

Lillstrumpa sa...

Låter perfekt. Jag har visserligen hjälp modern att baka lite i veckan men det var till jobbet... :-/