torsdag 18 december 2008

Jakten på julefrid, del 5

Den allra sista julhandeln kommer att avklaras i Ö-vik dan före dan, av rena principskäl, men den sista turen i Hufvudstaden tänkte jag avklara idag.

Lite julkortskomplettering och ett besök på Ejes är det som är spikat. Choklad i all ära, men det är geléhallonen jag är ute efter. Geléhallon till farsgubben... Annars är det faktiskt klappat och klart. Jag har inte riktigt bestämt om jag ska slå in dem här eller frakta hem dem oinslagna. Band och dekorationer får nog vänta, men jag tror nästan att det blir bäst om jag slår in dem här. De skulle nog må bäst av det... Men nu ska jag inte säga mer!

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Finns det ett ställe som heter Ejes? Hmm, jag känner en Eje, en nästan-släkting. Inte samma person, men ändå.

Anonym sa...

Oh yes, det finns och har funnits länge! Kungliga hovleverantörer, tvingas ransonera sina geléhallon inför julen...max 3 hg per kund!

Lillstrumpa sa...

Jag kände till geléhallonen och ransoneringen, men visste inte vad affären hette.