fredag 5 december 2008

Religionspsykologi á la Beatles

Här sitter jag, ensam hemma, och grubblar och skriver på min religonspsykologi-tenta och lyssnar på Beatles.

Tajgern ligger i fåtöljen intill och lyfter slött på ena ögonlocket ibland. Böcker, lösa papper och överstrykningspennor ligger spridda över bordet.

Terminologin bara snurrar i huvudet (en massa märkliga ord som egentligen betyder en massa logiska saker) men jag gör så gott jag kan. Det kan gå vägen, helt oväntat, eller så skiter det sig totalt. Jag vet inte riktigt vilket än men det finns hopp, än i alla fall...

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Ursäkta, vad skrev du? Lyssnar DU på Beatles? Julen är verkligen undrens tid... Tenta kommer att gå jättebra!

Anonym sa...

Jag har aldrig haft något emot dem! Jag är bara väldigt sporadisk i mitt lyssnande...