onsdag 10 december 2008

I väntans tider...äntligen.

Idag, nån gång mellan 9.00 - 15.00, kommer den efterlängtade IKEA-leveransen. Visst får jag en halvtimmes varsel men ändå. Vad gör man annat än väntar? Städar. Pluggar. Ser på TV. Ungefär det... Hoppas de behagar dyka upp före lunch så man får börja skruva! Jag är ju IKEA-nörd. (Snickar-wannabe på Korp-nivå skulle man också kunna säga.) Bygga och skruva ihop utan att behöva såga, svära och grubbla över vinklar och mått, helt perfekt!

Jag vet att det finns många som svär över IKEA-skruvandet också men inte jag. I vanliga fall avskyr jag avskyr allt vad steg-för-steg-instruktioner och manualer heter men IKEA och jag går bra ihop. Pedagogiskt och smidigt. (IKEA, om någon, skulle kunna sälja bilar i platta paket... Åtminstone till mig.) Nu sitter jag däremot som ett barn på julafton och bara väntar. Kom då tomten, jag vill ha min byrå!



Inga kommentarer: