lördag 6 december 2008

Jakten på julefrid, del 2

Idag har flera viktiga julmåsten avklarats! Ytterst angenäma måsten...

Först skulle det fixas en del hemma innan det bar iväg, dagen skulle bli lång och noter, kläder och annat skulle vara i ordning... Vid tolv kom vi hemifrån, handlade lite smått och gott inför min och Marcus pysseldag imorgon och därefter blev det pepparkaksbak hos mormor, i något mindre skala jämfört med tidigare år men ändå. Älgar och hjärtan! Sen var det dags för julspelningen och "skyltlördan". Lyckat och trevligt! Ett gäng elever var också med och spelade, som brukligt är, och jag hann träffa A-M som hastigast innan luciatåget och överlämna en liten julklapp också... När spelningen var avklarad hann jag sedan bara hem och lämna väskan med flöjt och noter, nästa anhalt var hembygdsgården och hembygdsföreningens julbord i Mor Klaras stuga. Väldigt trevligt! Nu är jag ganska trött och nöjd, det ska bli skönt att få ta det lite lugnt imorgon...

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Åh, låter som världens trevligaste dag. Önskar jag bodde mer lantligt så jag kunde vara med på såna saker. Vi har inga liknande trevligheter i förorten. Pysseldag idag? Hoppsan. När är det du åker söderöver igen? Mamsen hälsade att vi inte behöver göra något godis på stora julpyseldagen iår! :-O

Maria sa...

Imorgon, Martin fyller år på tisdag... Vi får nog snarast ta en julmys-dag ett par dar innan jul istället.

Lillstrumpa sa...

Ja, det tror jag också. Några små-pyssel och en julfilm kanske?