söndag 8 februari 2009

Heart or not?

Det här med Alla Hjärtans Dag, som handeln gör sitt bästa för att se till att vi verkligen inte glömmer, hur ser ni på det?

Jag har inte bestämt om jag faktiskt tycker att det är lite småsött eller bara helt sjukt. Själva grejen med att göra löjliga småsaker för varandra köper jag rakt av, men att det är så genomkommersiellt...

Det är äckligt att folk nästan ska ha dåligt samvete för att de väljer att strunta i det. Men, det dåliga samvetet är kanske hälsosamt i det avseendet att det kan tyda på att vederbörande inte visar sina nära och kära tillräcklig uppskattning i vanliga fall? Jag vet inte.

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Jag har inte ett dugg dålig samvete över att jag skippar hela saken. Det är urfånigt tycker jag, jag gillar inte att man "ska" göra saker just för att det är en speciell dag. Små gester betyder så mycket mer än stora och små gester i vardagen (när man behöver dem så mycket mer) betyder mer än på just den 14 februari. Om jag skickar hälsningar till vänner den dagen är det för att de skickat till mig och jag är uppfostrad. Hade jag haft en kille nu hade jag föredragit en vanlig filmkväll hemma med typ pastasås (och inga presenter) framför finmiddag och stelhet.