onsdag 4 februari 2009

Pannkaka

Det blev det av den här dagen! Ingenting gick som det skulle... Största strulet var väl det med Paketet.

Det som var adresserat till bostadsrättsföreningen och som Någon skulle hämta ut senast idag. Någon är i de flesta fall Martin, eftersom han är ordförande. Eftersom han jobbar hela dagen och kommer hem sent blev Någon istället jag.

När jag väl kommit mig iväg till Ica efterfrågade posttjejen någon fullmakt som jag inte hade. Snopen fick jag gå hem. När Martin kom från jobbet blev han lika ställd som jag. Han har ingen fullmakt heller, och på avin stod bara bostadsrättsföreningens adress, ingen C/o-adress till Martin (som det alltid brukar) och han ringde runt för att få klart vad för slags fullmakt det gällde. Protokollutdrag som bekräftar hans position skulle visst inte duga...

Det slutade med att han var tvungen att cykla iväg till postens företagscentrum, i bortre änden av Årsta, och där försöka klara ut det hela. Väl där får han höra att han inte ens ska behöva legitimation för att få ut paketet. Tillbaka till Ica alltså, där de såklart frågar efter legitimation... Suck. Han fick med sig paketet hem tillsist i alla fall, men vilken cirkus!

Det var en av alla grejer som gick snett. Nu ska jag gå och duscha, håll tummarna för att jag inte glömmer stänga munnen och drunknar eller nåt...

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Fy va töntigt av dem. Är så drygt när det ska bli sånt strul för något så simpelt.

Maria sa...

När de som jobbar med att lämna ut dem inte har klart för sig hur det ska funka... När man dessutom ringer! Då borde man kunna fråga andra om man är osäker.