lördag 14 februari 2009

Saturday night's alright...

Sovmorgon. En lugn och skön förmiddag. Martin målade bokhylla i källaren, jag skrev färdigt en skoluppgift och skickade in den. God lunch. In till stan, byta Martins jeans, promenera omkring. Ta en fika (latte och focaccia) på det fräschaste stället jag besökt på år och dar. Rent, snyggt, gott, trevligt, genomtänkt inredning... (Inte ens damm ovanpå ventilationsrör eller i gömda vrår, till och med välputsat kakel på toaletten!) Klok prat och dum-roligt knasprat. (Om allehanda affärsidéer folk borde utveckla och de på makabra sätt skulle kunna spåra ur.) Mer kringpromenerande, åka hem. Martin fixade med datorn som äntligen kommit hem från reparationen, jag fixade trerätters... Middagsmys i soffan, utan TV. Mysprat och allmänna funderingar kring strängteorin, dikter, livsoptimism, ordvitsar m.m...

What a perfect day!

3 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Låter verkligen som en perfekt dag. Diskussionen om affärsidéer och hur de kan gå fel låter som något du och jag skulle kunnat prata om.

Anonym sa...

Sv: Är ni fortfarande distans? Eller bor ni i samma stad nu?

Kram på dig

Anonym sa...

Sv: religion är en svår och på något sätt omöjlig diskussion men jag gillar inte den skenheliga sidan av skiten! =)

Intressant att du läser religion!

Kram på dig