måndag 23 februari 2009

Hej igen, mitt vinterland...

Som norrlänning borde man veta bättre, vintern gör ju oftast sin sista storstilade comeback först i slutet på mars (sällan kommer det så mycket snö som det nästan alltid kommer då) men jag hade redan tagit ett mentalt farväl av snösäsongen.

Den här bilden tog jag från badrumsfönstret imorse. Snön har satt sig väldigt mycket under natten, när vi gick och handlade igår var det jättetungt med snö på alla träd och buskar och imorse fick folk skotta fram sina insnöade bilar.

Det känns som om det blivit vinter igen, utan sommar emellan, usch och fy... Visst är det fint, men såhär ska det se ut vid jul! December och januari, sen får snösäsongen gärna vara över för min del.

1 kommentar:

Lillstrumpa sa...

Ja, jag har egentligen inget emot att det är snö i februari men nästa vecka är det mars och mitt hjärta säger mig att mars är en vårmånad, alltså borde snön smälta då.