lördag 21 februari 2009

Tjejkväll med...mig själv.

Jag känner mig lite frågande. Jag sitter i soffan och har tittat på melodifestivalen och nja... Tveksamt. Ingenting som lyfter eller skiljer sig från mängden. Det gick precis som jag trodde, redan innan jag hört låtarna. Finns det någon som blev överraskad?

BWO är för uttjatade för att gå direkt till Globen, Molly och EMD får alla idol/ungdomsröster och de är ju åh-så-söta enligt alla gamlingar utan att för den skull vara sådär ungdomsmärkliga.

Martin är på grabbkväll hos en kompis. Jag sitter hemma själv och är tjej, alltså har jag tjejkväll? Eller? Tjejkväll med mig själv. Riktigt skönt faktiskt. Skönt men tomt. Skön-tomt... Jag har det bra, han har förhoppningsvis roligt.

Funderar på om jag ska ta och baka, men vet inte om jag ids diska efteråt... Russinkakor vore ju inte helt fel i och för sig. Med havregryn... Får se om jag hittar receptet, det skulle ju vara en bra början. Helst skulle jag spela lite flöjt, men jag vet inte om det skulle uppskattas av grannarna. Kanske om jag bjuder på kakor sedan? Hmm... Ska man se till vad jag borde göra så borde jag städa, men att städa på en lördagkväll känns lite väl ambitiöst.

Jag återkommer...
_____________________________________

Update:
Än har det inte blivit några kakor, det blev en timmes telefonprat istället. (Städningen sket jag i men jag har diskat lite.) Nu är det jag och Spotify, har googlat recept men hittar inte Det Rätta...

2 kommentarer:

Kinna Jonsson sa...

Top hat. Tack för kommentaren. Vad letar du efter för recept?

Lillstrumpa sa...

Jag hade också tjejkväll själv, dock utan melodifestival. Föräldraenheten såg på det uppe, jag läste och försökte se "There Will Be Blood" nere. Dock var jag outsägligt trött så jag somnade och måste således se om halva filmen idag. Suck. Men, men. Mailar dig senare idag om idéer för blogglayout.