torsdag 26 februari 2009

Tio tusen röda rosor...

Det här fick mig att le idag!

Jag tycker det var vansinnigt fint gjort av professorn, att inte ens vilja ha reseersättning, och än finare av alla människor som skickade blommor...

Efter att ha sett The International känns det faktiskt inte särskilt långsökt att dra paralleller till Pirate Bay-historien... Det är liksom så mycket större än folk förstår. Det går inte att komma åt. Visst tycker jag att folk ska få betalt för sitt arbete och sina alster men det här med fildelning kommer aldrig gå att kontrollera, det är bara att inse. Satsa energin på att komma på ett sätt att rida på vågen istället för att tro att era sandslott till vågbrytare kommer utgöra något mer än ett symboliskt men verkningslöst statement.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Håller med om Pirate Bay. Önskar dock att jag kunde se bilden så jag visste vad du pratar om!

Maria sa...

Kolla länken då!