torsdag 26 februari 2009

Tumba bibliotek, skagenröra och The International

Igår var första dagen på herrskapet Ö/Ö's sportlov! Löjligt skönt...

På förmiddagen flydde jag dock fältet, hela vägen till Tumba bibliotek som fått in en bok jag stått i kö på. Jag passade på att vimsa runt ett varv i Tumba Centrum också men det var allt annat än upplyftande så jag åkte snabbt hemåt.

Resten av dagen bara försvann och på kvällskvisten gick Martin och tränade och jag styrde kosan mot Ica med lovfirarplaner i middagstankarna... Hemgjord skagenröra á la magnumportion på rostade baugetter med en god sallad och öl till Martin och alkoholfri cider till mig. Och sen choklad. Sämre kan man ha det en onsdagkväll vill jag lova!

Idag tog vi sovmorgon sen gjorde Martin lite tråk-ärenden medan jag stökade och fixade lunch och sen åkte vi in till stan och gjorde lite ärenden och sen blev det bio. The International på Rigoletto. Inte alls så dum, faktiskt riktigt bra, men inte helt klockren... Jag vet inte. Det är en sånt film som blir bättre när man fått tänka på saken men inte en sån som jag skulle köpa på DVD sen för att den är åh-så-bra, tror jag... Nåja. Det blev sen middag i Kungshallen och sedan hem. Nu är jag ganska trött, känns som om det varit helg men imorgon är det fredag... Skumt, men skönt.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Jag är oändligt avis på er som kan kila och se i princip vilken film som helst på bio. Har lovat mig själv att se Benjamin Button... innan den slutar gå, det är den enda film som går i stan som verkar sevärd. Blä för småstadsbiografsutbud. SJälv är det inget lov hittills, har jobbat idag, ska jobba imorgon och till VC på måndag. Dock fick jag lön idag och dt var en trevlig överraskning.

Anonym sa...

lasa hela bloggen, ganska bra