tisdag 10 februari 2009

Oh kravlösa tisdag...

Hela helgen och hela gårdagen har varit måste-och-borde-dagar (med bottenrekord på humörskalan) men när jag äntligen fick iväg en vidrig uppgift sent igår bestämde jag att nej, tisdagen får bli precis som den blir även om jag har saker jag borde ta tag i.

Min tisdag har varit underbar och jag har fått en del gjort, tro det eller ej.

Jag har faktiskt fått iväg en uppgift till, men den var nästan klar och behövde bara lite finslipning. Jag har sett på några bra dokumentärer, läst och lyssnat på musik, städat, spelat lite flöjt och bara varit... Inte så bara.

Jag borde ha skrivit, men jag behövde låta bli, och bara det faktum att jag bestämt mig för att jag inte måste gör det mer sannolikt att jag faktiskt skickar in något mer innan dagen är slut.

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Lyllos dig, jag älskar sådana dagar. Min har varit halvt kravfull (efter en slapp helg mestadels fylld av film). Jag skrev och skickade iväg en ansökan och har tagit en promenad (den skulle vara halvkort, men p.g.a. femtio meter snö tog det ett bra tag) till bibblan och lånade böcker. Nu måste jag laga mat också. Suck.

Maria sa...

Äta bör man, annars dör man;)