tisdag 24 februari 2009

Plan A, B och...annars?

Jag tänkte ägna förmiddagen åt att granska valda delar av utredningen om lärarutbildningen, den kommer ju bli omgjord igen och förslag ligger ute och för mig som inte hoppat på något program än har det ganska stor betydelse.

Frågan är om jag ska skynda mig att hoppa på det här tåget innan sista vagnen försvinner utom synhåll eller om jag ska ta en runda på stan i väntan på nästa tåg, om det är värt väntan...

Det kommer bli nya examina som till viss del lägger krokben för mina planer, men om det går att gå runt det och istället dra fördel av systemet återstår att se, det är inte heller omöjligt. Det skulle kunna bli så bra det här, jag har så stora tankar men de är så oprecisa än så länge och så svåra att precisera när det inte finns några ramar. Ibland kan jag undra om det nånsin kommer bli något av det här, andra dagar finns det inga gränser för storslagenheten...

Både tvivlet och självsäkerheten skulle må bra av lite struktur, och det ska jag försöka ordna. Det går inte över en natt och allt kommer säkert ändras både en och två gånger men jag behöver göra tankarna lite mer överskådliga i den mån det går.

Inga kommentarer: