fredag 7 november 2008

7 things about me!

Jag har blivit utmanad av Sofia!

De regler som gäller är :
- Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget.
- Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.
- Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor.
- Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.



1. När mamma väntade mig var hon övertygad om att hon skulle få en fotbollsspelande liten Johan eftersom jag sparkade så mycket men ack vad hon bedrog sig!

2. När jag var liten ville jag bli snickare eller konstnär, det är det första jag och mina föräldrar minns att jag yttrat i alla fall.

3. En gång i tiden, när jag bodde i Umeå och hade en rymlig garderob, så hade jag mina underkläder på små galgar. I matchande par och färgordning! Fånigt? Javisst, men sjukt snyggt och överskådligt. När man har allt i en låda så använder man bara samma hela tiden...

4. Jag är vansinnigt rädd för ormar, svenska ormar. Spelar ingen roll om det är bakom glas på Skansen, det mest skrämmande de har är huggormarna... (Jag har haft en 12 kg tung pytonorm om halsen en gång.)

5. Tycker att julskinkan är grymt överskattad. Till skillnad från julen i övrigt. Jul, jul strålande jul...

6. Är gift. Med Hacke. Min älskade gose-Hacke... Vi gifte oss när jag var fyra år och jag hade videokissar som brudbukett.

7. I min ungdom trodde jag att Dorotea låg i Afrika, någonstans i närheten av Eritrea, och kunde inte för mitt liv begripa hur det kunde dyka upp på svenska vägskyltar... (Tilläggas bör kanske att jag läste rätt flytande som 6-åring, jag grubblade alltså inte på det här sen jag fyllt tvåsiffrigt.)

Jag ska egentligen utmana sju personer nu men väljer att passa på den punkten, det fåtal "bloggkompisar" jag har känner jag rätt väl (och vissa har gjort just den här utmaningen de senaste veckorna) så den som känner sig manad får hugga in!

2 kommentarer:

Lillstrumpa sa...

Ojojoj. Jag skrattar varje gång jag hör om din planerade fotbollskarriär. Hur fel kan det bli? Men mamsen gjorde likadant när hon väntade brorsan. Julskinka är keckigt, huvva! Ormar är skitläskiga. Jag har gift mig med Jenny två gånger! (Jag spelade flöjt på vårt andra bröllop, hon spelade trummor.) Och dina underklädesgalgar... Jag begriper mig inte på det hela, för SÅ organiserad är inte ens jag, men fint var det!

Anonym sa...

Tack för berömmet av bilderna :-) Kul att läsa detta också. Haha, gift med Hacke! Har du förresten sett några Hacke-avsnitt på senare dar? Han var rå, den sällen!

Vad duktig du är som börjat höra föreläsningarna! Det har jag med! Vi är duktiga vi. :-P Jag hoppas att det håller i sig. Mina planerade dagar har också en tendens att ändras utan även när det gäller plugg... Men hittills har det gått bra. Visst läser du musik vid sidan om? Hur mycket då, heltid?