tisdag 18 november 2008

SAS lägger ner linjen till Ö-vik?!

Den åttonde oktober presenterades idel lovord via LFV's hemsida, idag läste jag hos min väl insatta kusin att SAS ska lägga ner linjen Ö-vik - Stockholm. Hur tänker man då?

Vad är det som är så fel? Upptagningsområdet är stort, passagerarantalet tycks vara gott, flygplatsen (inklusive ledartorn) är nyupprustad. Visst talas det om bristande lönsamhet beträffande flygbranschen i stort men det känns verkligen inte som om man drar in på rätt ställe. Statistiken beträffande Ö-vik pekar ju åt rätt håll så vitt jag kan se, eller har jag missat något? Förmodligen. Jag förstår ingenting, den som kan får gärna förklara...
_________________________________________

Update: ÖA's artikel om det hela.

4 kommentarer:

Prralin sa...

Flygplatsen har gått framåt, men inte SAS. De har, med undantag från två år, gått minus på Övikslinjen hela 2000-talet. Det här fick vi svart på vitt redan i vintras/våras, så tyvärr var det ingen överraskning beskedet som kom idag. Det var bara en tidsfråga... men icke desto mindre trist! :(

Lillstrumpa sa...

Puckade idioter.

Anonym sa...

Prralin: Läste det hos ÖA. Illa ändå... Konkurrens är inte alltid så storslaget lyckat. Får bara hoppas att HK-flyg kan kliva upp och anpassa sig till kraven i möjligaste mån.
Lillstrumpa: Typ. Känns allmänt dumt iaf...

Lillstrumpa sa...

Det dumma är ju att nu när man reser, om man reser vidare från Stockholm, så måste man hämta ut sitt bagage och checka in det igen. Annars slapp man ju det (förutsatt att man åkte med SAS från Stockholm också). Suck, det blir bara jobbigare och jobbigare med flygresor. Jag längtar efter tåget.